Ofte stilte spørsmål
for Gålå Alpin og Aktiv
Alpinanlegg
Hvor finner jeg oppdatert informasjon om dagens vær og forhold?
Dette finner du på www.fnugg.no som vi oppdaterer daglig med temperatur og forhold i bakken.
Leier dere ut felleski?
Nei,det har vi foreløpig ikke til utleie.
Tar dere på dere service av alle typer ski?
Det gjør vi, men vi ønsker at du kommer innom med skiene det gjelder slik at vi kan se på dem og vurdere hva som bør gjøres.
Er det lov å stå to og to i heisen?
Nei, i utgangspunktet ikke, men dersom det er små barn som trenger mye hjelp så kan de få stå framfor en voksen. Det viktige her er at det er den voksne som står med medbringeren. Spør heisverten om hjelp.
Kan jeg som forelder få gratis heiskort når barnet mitt trenger hjelp?
Nei,dersom du skal igjennom en leser og bruk heisen så trenger du gyldig heiskort.
Billettkontor
Tar dere alle typer keycard?
Nei, vi tar Skidata-keycard, og hvilken type kort du har står i liten skrift ofte på baksiden av kortet.
Hvorfor kan dere ikke bruke de gule key-cards med fjelltopper på?
Disse ble produsert for over 30 år siden og vårt system skriver ikke på så gamle kort.
Kan key-cards leveres tilbake?
Nei, når du har kjøpt et key-card er det ditt. Du kan lade key-cardet opp igjen neste gang du besøker oss, eller et anna skisenter som bruker skidata-systemet. Du kan også gi det til en venn som ikke har key-card, siden trykket blir overskrevet når vi legge inn ny billett.
Kan jeg kjøpe heiskort uten key-card?
Nei, alle som skal igjennom en heis trenger key-card, altså et nøkkelkort som heiskortet/billetten legges inn på. Dette kortet kan lades opp igjen gang på gang så lenge det ikke er ødelagt.
Hva skjer?
Er alle aktivitetene tilpasset barn?
Nei, noen har nedre aldersgrense. Dette er satt med tanke på sikkerhet.
Er det mulig å få med en guide på alle turene deres?
Ja, dette er mulig og vi ønsker at du sender oss en e-post til post@gala-alpin.no slik at vi kan finne best mulig løsning for deg og turfølget ditt.
Er noen av turtipsene deres tilpasset personer i rullestol?
Ja, noen av turene kan gjennomføres for rullestolbrukere eller andre med nedsatt mobilitet. Send oss en e-post på post@gala-alpin.no så veileder vi deg gjerne.
Camping
Har dere tømmestasjon?
Nei,dessverre. Enn så lenge så er dette ikke mulig.
Kan jeg fylle drikkevann hos dere?
Ja, vi har en utekran på veggen der man kan fylle på eks.hagekanner. Spør i Fjellkafeen så får du låne kran-nøkkel.
Hvor kaster jeg søppel?
Vi har egne søppeldunker rundt våre egne bygg, men vi ønsker at dere i hovedsak kaster avfall på renovasjonsstasjonen i krysset der dere svingte ned til oss. Spør i kaffen dersom dere er usikre.
Kan jeg få koblet meg til strøm når jeg overnatter hos dere?
Det er begrenset med strømtilgang hos oss foreløpig, og det er kun de som står på handicap-parkering som har mulighet til påkobling.